Boerenkool Smoothie

Boerenkool Smoothie

Boerenkool smoothie is niet alleen gezond, maar ook nog eens erg lekker. Deze groente zit namelijk vol met vitaminen en mineralen, heeft weinig calorieën, en deze smoothie smaakt gewoon heerlijk.

Daarbij moeten we natuurlijk vermelden dat er verschillende smoothies gemaakt kunnen worden waarin boerenkool verwerkt is.

Recept Boerenkool smoothie

Wel moet je er op letten dat de meeste mensen rauwe boerenkool niet echt lekker vinden, hoewel ze daar misschien na het proeven van deze boerenkool smoothie anders over gaan denken. Er zijn bijvoorbeeld recepten waarin deze rauwe boerenkool wel verwerkt wordt, wat natuurlijk nog gezonder is, maar dan wel samen met andere ingrediënten zoals bijvoorbeeld diverse soorten fruit.

Ook kun je een smoothie maken van rauwe boerenkool en verse munt. Door het toevoegen van de munt krijgt de smoothie dan een frissere smaak.

Je moet gewoon eens verschillende smoothies proberen te maken waarin boerenkool één van de verse ingrediënten is.

Hoe je de smoothie met boerenkool ook maakt of drinkt, vast staat dat dit ideale gerechten zijn om als ontbijt te drinken. Krijg je 's morgen in één klap een groot gedeelte binnen, wat je op een dag nodig hebt. En je kunt meteen aan het werk of naar school.

In dit recept maken we een smootthie van boerenkool en verse mango en banaan.

Gang Drinken
Keuken Nederlands
Keyword boerenkool, smoothie
Voorbereidingstijd 10 minuten
Kooktijd 5 minuten
Totale Tijd 15 minuten
Geschikt voor 2 Personen
Calorieën 234 kcal

Ingrediënten

  • Handj Gesneden boerenkool
  • 1 Banaan
  • Water
  • Halve Mango

Bereiding

  1. Snij de banaan aan stukjes, en ontdoe de mango van de schil.

    Snij ook de halve mango in stukjes.

  2. Doe de boerenkool, de mango en de banaan in de keukenmachine of blender, en maak de smoothie.

    Is de smoothie te dik, doe er dan wat water bij. Of doe er eventueel 100 milliliter sinaasappelsap bij.

Opmerkingen - Tips

Andere lekkere combinatie zijn onder andere:

Boerenkool, blauwe bassen en ananas.
Boerenkool, peer, banaan en aardbeien.

Door uit te proberen zul je waarschijnlijk nog veel meer combinaties ontdekken. Zo kun je iedere keer een heerlijke en gezonde smoothie maken.

Advertentie